:: böcker ::

barnkläder

Det känns som att det strömmar in böcker till med nål och tråd-redaktionen. Alltså jag. Och jag känner mig hemskt viktig som får den äran att få böcker direkt från förlaget. Natur och Kultur har skickat Inger Öbergs nya mönsterkonstruktionsbok för barnkläder och Karin Holmbergs nya bok.
Jag hade Ingers bok i mönsterkonstruktion när jag läste på Textilakademin i Värnamo, så den borde inte vara så svår för mig att sy ifrån. Det är liksom mönsterkonstruktion “light” för oss som inte kan eller orkar göra egna mönster helt från grunden. Himla praktiskt. Jag har dessutom precis varit och shoppat tyg för att sy lite barnkläder till en bäbis som snart kommer till världen. Bra tajming!

karin holmberg

Karins nya bok är finfin. Jag gillar särskilt hennes skisser och alla de snygga fotografierna. Jag har faktiskt redan sytt från boken, men vad vill jag inte avslöja än. Det får ett eget inlägg senare.
Imorgon är sista dagen för utlottningen!!

karin holmberg

2 kommentarer :

  1. Kan tänka mig att det är skoj att få helt färska böcker så där i händerna! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är sugen på att beställa Inger Öbergs bok. Vad tycker du om den? Samma upplägg som boken för damkläder? Var mönstren bra?

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.